En dag i köket

Regn, regn & ännu mer regn. 
Idag var det läge för inomhusaktiviteter så jag plockade fram bakgrejor. 
Först bakade jag nötkakor, som visserligen alltid blir misslyckade för dom flyter ut, men dom är goda. 
Sen gjorde jag skurna chokladkakor. 
(null)Efter dom var det dags att fundera på vad vi skulle äta. 
Jag hade vitkål hemma så det fick bli kålpudding idag. 
Det åt vi aldrig hemma när vi var små, har absolut inte varit någon favorit tidigare.        Men när jag jobbade på Ekåsen lärde jag mig att tycka om det. Dom gamla älskade det och deras entusiasm spillde väl över på mig. 
Medan kålpuddingen stod i ugnen bakade jag schackrutor. Sen gjorde jag en god gräddsås till maten. 
B kom in precis då & vi satte oss för att äta.
-Var är potatisen frågade han då?
Ojdå, den hade jag totalt glömt bort..
Jag slängde i några i grytan & kokade snabbt (?!)
Mitt under maten kom jag på att schackrutorna varit i ugnen alldeles för länge, jag glömde ställa timern… 
(null)
Det syns kanske inte på bilden men dom blev brända & ligger numera i soppåsen. 
Sigge fick gå i ridhuset idag med eftersom det regnade. Han kändes fin. 

Wilda har chillat mest hela dagen. 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Jag drog på mig regnstället på kvällen och tog en pw. Var dyblöt om fötterna inom fem minuter men torr för övrigt. Skönt att röra på sig ändå. 
Nu ska hästarna få sitt. 
God Natt 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0