Fredag med lunch på Tabergstoppen

Hästarna fick gå ut halv åtta idag. 
Solen har lyst hela dagen och det var 19 varma grader mitt på dagen. 
B åkte till flygklubben så jag tog ut Wilda 
(null)
Idag var hon vild, sprang runt och klättrade i träd m.m
(null)

När jag kom in gjorde jag kaffe och en god smoothie med bland annat mango och blåbär. 
(null)

Huset blev dammsuget och sen bakade jag blåbärsmuffins. 
Wilda fick den tomma äggkartongen och började "jobba" på den direkt. Men ganska snart blev hon trött och la sig i den & somnade, haha. 
(null)

B ringde när han var på väg hem och undrade om vi skulle åka iväg och äta lunch. 
Vi tog Volvocaben till Tabergstoppen, det var inte alls kallt att åka nercabbat faktiskt. 
(null)

(null)

(null)
Långt därborta ser man Vättern, det är verkligen milsvid utsikt där uppifrån. 
(null)
Vi satt ute och åt och det var jättevarmt i solen. Den varmrökta laxen var jättegod. 
Vi åkte och handlade efter & prickade visst tiden när hela resten av Bankeryd också var i affären. 
Orutinerat…
På kvällen gjorde jag en tacopaj som vi åt med sallad och tacochips. 
(null)

På Tv:n är det Hellenius hörna & ute är det mörkt. Jag ska strax gå ut & pussa pållarna godnatt. 
Nattinatti 
Kram ❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0