RIP kusin

Stephie har semester nu onsdag-fredag. Meningen var ju att vi skulle varit på Breeders. Men den ena hästen efter den andra "försvann" pga försäljning, hälta osv
Så nu har hon några dagar ledigt mitt i höstregnet. 
Hon red en häst och lunchade sina & kom hit sen. Först planerade vi mat till dom här tre dagarna och åkte & handlade. 
Vi stekte lövbiff & lät den stå och puttra på spisen medan vi gick ut & red. 
Jag red & Stephie coachade. Jag var ganska nöjd efteråt & regnet höll upp en liten stund så vi kunde skritta ut sväng. 
(null)

Lövbiffen med pommes & bea smakade bra när vi kom in. Sen fick Stephie åka igen för att ta in "sina" hästar. 
Jag satte mig med datorn för att registrera vår gård och hästarna på Jordbruksverket.se
Ett nytt konstigt påhitt för att underlätta smittspårning säger dom. Bullshit tror jag. 
Det var väldigt komplicerat att registrera anläggningen, man skulle dela sin position för att hamna på rätt adress och fastighetsbeteckning. Först ansåg den att jag var på adress Lyckås i Huskvarna, sen bestämde den sig för att det är ju i Jämtland jag bor! Till slut lyckades jag i alla fall. 

(null)

(null)

Men nu är det gjort, bara att betala avgiften också som naturligtvis tillkommer..
 Jag tog en pw i ösregn och mörker.
(null)

 Fick sällskap av Syster Mia i telefonen, hon hade tyvärr något sorgligt att berätta. 
Vår kusin Bosse i Finnbacka dog idag. 
Så tråkigt. 
RIP Bosse ❤️
(null)

Sov gott
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0