April & Equiterapeuten

Sigge var inte helt nöjd när jag hämtade in honom direkt efter frukosten. Men en morot löser det mesta, Sigge är nog den mest lättmutade hästen jag vet. 
Vi gick till ridhuset och körde ett pass. 
(null)

50 minuter senare gick vi nöjda hem. Sigge fick lunch ute och jag fick kaffe inne (tack & lov) Det var -7 grader i morse igen så det är kallt! 
(null)

Sen åkte vi till Ica och handlade. Oj, vad dyr maten har blivit. 
Wilda blev glad när vi kom hem & hon fick både ett par tomkartonger och reklamblad att leka med. 
(null)

(null)
Reklamblad med svans. 
Yvonne, Equiterapeuten, skulle komma till Sigge vid halv tre så vi lagade mat så att jag skulle hinna äta före dess. 
Men hon hörde av sig strax före två och var på väg hit så jag fick äta efter. 
Sigge hade naturligtvis rullat sig i lera så jag fick snabbt borsta av honom & hann precis bli klar. 
Sigge visar väldigt tydligt vad han tycker är skönt & inte. Är det skönt somnar han nästan & blundar, är det mindre skönt, när hon kommer åt någon "öm punkt" så ser man hans missnöje både i ögonen och på näsborrarna. 
(null)
Dom avslutar med lite stretchövningar inne i boxen. 
Som sagt, lite godis är lösningen på allt enligt Sigge. 
Stephie kom förbi efter jobbet och vi tog en pw. 
(null)

Nu är det bara nattfodringen kvar. 

(null)

Wilda har redan checkat ut för idag. 
Sov gott 
Kram ❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0