Måla hela dagen

B gick ut med Wilda medan jag gjorde mig iordning.  
Dom hade inte varit ute mer än tio minuter när Bosse ringde in till mig & sa att Wilda hade rymt. 
Grannens katt hade kommit in på vår gård och sen sprang båda katterna iväg i full fart. 
Jag gick över & letade i Pias stall & runtomkring där men hittade inga katter, eller inte rätt katt i alla fall. 
Till slut tittade vi in i carporten & där satt dom högt uppflugna båda två. Wilda hade jagat upp den andra katten på virke som nästan ligger uppe i taket, själv satt hon & vaktade under på några plåtar. 
(null)
Hon fick följa med oss & gå in som straff för rymningen. 
Det har varit målarväder idag med. Så efter kattjakten satte vi igång med den gula färgen. 
Vi målade halva uthuset före kaffet. 
(null)

Sen åkte jag & handlade lite mat plus hämtade ett paket. Jag träffade Karin & Maggi vid affären också & pratade en stund. Dom har båda legat i Covid men var friska nu igen. 
Vi käkade soppa till lunch och sen fortsatte jag att måla. 
Jag hann precis måla klart innan Stephie kom och vi skulle rida. 
Sigge och jag tragglar vidare med bytena, fortfarande är han ofta efter bak i vänsterbytet men jag tycker ändå att det går framåt. 
Jag försökte få med oss alla fyra på en bild men det var inte lätt! 
(null) (null)

(null)

(null)

Rostbiff med potatissallad blev kvällens meny och Bäst i test på Tv. 
Nu ska jag ut & nattfodra 
Nattinatti 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0