Mat, mat, mat

Det känns som om jag har lagat mat hela dagen & så ätit lite förstås! 
Jag satte igång att skära 2,5 kg fransyska direkt efter frukosten. Den stekte jag sen med tillbehör för att göra ett långkok (Boeuf Bourguignon) som vi ska äta imorgon. 
Stephie åkte med ponnyn (& ägare) på tävling i Skövde. 
Tim kom och har polerat på sin bil tillsammans med Bosse hela dagen. 
Vi grillade korv till lunch & det gick att sitta ute & äta med en tunn jacka på. Det är ingen jättegärna ute än. 
Efter lunchen var det dags att planera kvällens middag. Jag tog fram fläskfilé och la den i marinerad för att sen göra grillspett. 
När S kom hem var det min tur att rida & träna. 
Som vanligt var det fokus på bytena. Det går framåt även om det inte är så lätt. Men roligt är det! 
(null)

(null)
Det är inga bra bilder, tagna ur en film. 
Vi avslutade med lite piaff innan vi skrittade ut en sväng. 
(null)

S & jag lagade maten sen, grillade och gjorde potatis och morotsklyftor i ugnen. 
(null)

(null)
Det blev riktigt gott och alla blev mätta, Danne kom och åt med oss också. 
Vi hade planerat att gå ner till valborgsmässoelden vid Bankeryds kyrka, men vi var så mätta och trötta så vi orkade inte. 
En luftballong flög förbi här ikväll. 
(null)

Dags att släcka för idag. 
Sov gott 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0