Ny ponny i stallet

Det var en kall lördagsmorgon här, men solig. 
B var iväg hela dagen så jag tog ut Wilda en stund. Hon gillar (tyvärr) att smyga omkring i det gamla höga (fast liggande) gräset där hon hittade ödlan för någon vecka sen. 
Det gillar inte jag. 
(null)

När Wilda hade gått in, gick jag ut i stallet igen för lite städning. 
Sadelkammaren fick sig en omgång, likaså diskbänken och några hyllor. Sen fortsatte jag med "Jonies" box, la in nytt spån, fyllde vattenhinken och skurade krubban. En ny saltsten hängde jag också upp. 
(null)

(null)

Under tiden gjorde Wilda samma (städade) fast precis tvärtom inne… 
(null)
På det här fatet med "prydnadsgrus" brukar det stå tre ljus men dom var nedbrunna så jag behöver köpa nya. Men nu behöver jag nytt "grus" med….
Stephie var i Hökerum & red & kom därifrån vid tvåtiden. Då hade jag lagat fläskfilé med ugnsrostad färskpotatis. 
Vi hann sitta i soffan en stund innan vi åkte till Aneby på staketträning. 
Vi åkte utan häst. Den kom åkande med ägarna från Sävsjö. 
Det är Stephies ponnyelev som behöver lite hjälp. Ponnyn blir lite spänd och okontaktbar när dom kommer in på banan & nu ska Stephie se om hon kan hjälpa dom. 
Det gick fint idag, små problem på banan men det löste sig bra. 
(null)

(null)

(null)

Fina killen! 
Ägarna körde honom hit efteråt så nu ska han bo här ett tag. 
Jag åt tacorester från igår och tittade på Let’s Dance när vi var klara i stallet. 
Nu är det sovdags igen. 
God Natt 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0