Huvudvärk och kolik

(null)

Drygt en decimeter snö hade fallit över Bankeryd i natt. Det känns ju väldigt onödigt! Vi vill ha vår nu! 
Jag vaknade med ordentligt ont i huvudet, inte skönt alls. 
Vi gick ut & skottade hela gården efter frukosten & två Alvedon. 
Solen sken en stund & då var det riktigt skönt. 
(null)

(null)

När vi var klara längtade jag efter att få en kopp kaffe och en Treo eftersom huvudvärken inte släppt än. 
Först skulle hästarna ha sin lunch & när jag kom ner till Bea med höpåsen la hon sig ner i snön. Där låg hon kvar & var inte alls intresserad av maten. 
Det har aldrig hänt förut, hon är ju en shetlandsponny, dom älskar mat! 
Jag började ana oråd & "bad" henne att resa på sig & så gick jag med henne en stund. 
(null)

Då bajsade hon så tanken på kolik minskade lite. Men hon fortsatte att lägga sig ner så jag ringde ägaren och veterinären. 
Det dröjde ett tag innan veterinären kunde komma så jag gick med Bea två gånger i timmen. Så fort vi kom in la hon sig ner igen. 
(null)
Stackarn ❤️
Veterinären kom vid tretiden. 
(null)

Han är ett riktigt original 
En äldre herre med långt vitt hår som han sätter upp i en Knut mitt uppepå huvudet som Lilla My. Han har hål i båda öronen med fina örhängen med färgade "stenar". 
Han lyssnade på Beas mage & tarmljuden var dåliga högt uppe i magen. Annars var hon inte så påverkad för övrigt (hjärta, andning osv) 
Hon behandlades med smärtstillande, kramplösande och Beviplex. Sen slangades hon med paraffin och ljummet vatten. 
Efter ytterligare en promenad lyssnade han igen och nu var tarmljuden bättre. 
Så skönt! 
Nu ville hon inte längre lägga sig ner hela tiden så det kändes också bra. 
(null)

Promenaderna fortsatte två ggr/timme 
(null)
Rosa kvällshimmel 
Stephie kom efter jobbet & vi gick ut tillsammans. Både Sigge och Jonie låg då ner (men Bea stod upp 😅)
Jonie satte sig upp (!) 😂
(null)

(null)
Skön stil !!!
Sigge låg kvar & han & Stephie gosade en stund. 
(null)

Vi gick med Bea först och sen longerade Stephie Jonie. Efter det gick vi en sista promenad med Bea innan vi nattfodrade tillsammans. 
Huvudvärken och förhoppningsvis även koliken har gått över för denna gången. 
Oron för djuren tar på krafterna, jag är helt slut ikväll. 
Sov gott
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0