Uteritt på pigga hästar

Vi slapp 25 cm snö, bara cirka fem cm kom här. 
Men det var riktigt tung blötsnö som inte var lättskottad. Men det gick hyfsat snabbt ändå att få gården "ren". 
(null)
Sigge stod och tittade på och talade om med jämna mellanrum att han var väldigt sugen på sitt lunchhö. 
(null)

Jag körde några tvättmaskiner på morgonen innan Stephie kom & vi red ut en sväng. 
Hästarna var pigga & inte helt "pålitliga" Vi hamnade nära diket några gånger när dom hittade spöken och skrämde varandra. Men vi överlevde & kom hem tillsammans alla fyra. 
Alltid skönt, man pustar ut lite. 
Vi sa det båda två, att vi längtar efter att bara kunna skritta ut på lång tygel & kunna "sitta säkert i sadeln" 
Vi kanske får köpa nya hästar om det ska funka 😅
(null)

Bosse och jag tog en promenad i solen medan maten stod på spisen. 
(null)Jag tog in hästarna när vi kom hem & gav dom mat innan jag själv gick in för att äta. 
(null)

Vi åt en köttbit med potatisgratäng & det smakade riktigt gott. 
(null)

B tittade på hockey så jag gick ner & satt i sängen & stickade & tittade på tv:n en stund. 
Wilda höll mig sällskap, hon anföll stickorna, tog garnet och gömde sig under stickmönstret och tuggade på måttbandet. Tänk vad roligt man kan ha med en stickning. 
(null)

Vi har tittat på Melodifestivalen ikväll och nu är det dags för stallet igen. 
Avslutar med en kvällsbild från igår i snöovädret. 
(null)

Nattinatti 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0