Luften gick ur mig helt

Regn och blåst har dagen bjudit på. 
Jag dammsög efter frukosten och sen gick jag ut i stallet igen vid tio. 
Jag hade bokat att rida på dressyrbanan på BRK mellan 11-12.
Stephie gick med oss upp. 
Det kändes som om jag satt på en explosionsfärdig bomb ungefär. Sigge var pigg! 
Han hittade spöken både här & där & tvärvände häftigt en gång & drog iväg. 
Med Stephies hjälp blev det rätt bra till slut i alla fall. 
(null)

(null)

Vi kylde hans ben när vi kom hem innan dom fick gå ut i hagen igen. 
Stephie åkte upp igen till BRK för att ha träning för ponnyn (Calle) som kom från Sävsjö. 
Jag tvättade några hästtäcken och fixade lite i stallet innan jag gick in och började med maten. 
Idag gjorde jag, med hjälp av S, panerad schnitzel på kycklingfilé med ett jättegott kryddsmör till. 
När vi sen tog in hästarna såg vi att Sigge var svullen i sitt högra framben….
& där gick all luft ur mig…
All träning och tävlingen på lördag….
Ska han stå skadad länge nu…? Bläää
Vi kylde benet igen och sen kontaktade vi Emeli A för att fråga om vi fick låna hennes laser. Det fick vi, så vi åkte dit & hämtade den & påbörjade behandlingen direkt. 
(null)

Nu får vi hålla tummarna för att det inte är något allvarligt & långvarigt. 
Over and out
God Natt 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0