Sur trädfällning

Att fälla träd hör absolut inte till mina favoritsysselsättningar, tvärtom faktiskt. 
Att sedan motorsågen alltid krånglar så in i vassen gör inte saken bättre. 
Redan där blev vi sura båda två. 
Jag gick in och dammsög istället för att bara stå & titta medan han försökte få igång sågen. 
Efter en stund ropade han & bad om hjälp. 
Träden som skulle ner stod typ mellan vårt uthus och Åkes maskinhall. 
(null)

Jag skulle då hålla ett rep runt ett träd & se till att det föll åt rätt håll… 
Ett träd väger ju en del, jag väger inte så mycket, så det höll på att gå åt skogen. Både trädet och jag var på väg in i maskinhallen när B fick tag i repet och fick oss på rätt väg. 
Sen blev vi ännu surare. 
Dyngsura. 
Det började ösregna när vi skulle lasta släpkärran för att åka till sortergården. 
(null)
Ett lass med "stammar" kördes upp till Ester och Magnus för att bli ved. 
Sen körde vi två proppfulla kärror med grenar till sortergården. 
Jag var dyblöt ända in på kroppen när vi kom hem. 
Med torra kläder och regnkappa på var jag sen redo för en promenad med Stephie. 
(null)

(null)
Det regnade inte så mycket på oss som tur var. 
Sigge fick vila idag. 
Nattinatti 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0