Bommar och billig saffran

Dagen efter massage för Sigge får han jogga i lite lägre form. Jag tog fram några bommar & la på böjt spår. 
(null)

Fem bommar som vi började att skritta över. 
Men Sigge är ganska klumpig, han har ingen fallenhet för hinder & avstånd. Han skrittar fram & stämmer avståndet exakt med hans steglängd så kommer vi över men stämmer det inte så snubblar vi. Så klantig. 
Han är lite bättre på att justera steglängden i trav som tur är. Där är det sällan han slår i bommarna. 
Jag städade huset idag. Det var egentligen lite för fint väder för det men det var nödvändigt. 
När jag sen gick ut hade det mulnat på igen. 
Bosse var & handlade på förmiddagen för det var "kalastorsdag" på Ica med en del bra extrapriser. Bland annat billiga laxfiléer och 2 påsar saffran för 10:-  
Laxen kom med hem men saffran glömde han köpa. 
Så när vi hade ätit tog jag en pw till affären & köpte saffran. 
(null)
Det är väldigt grönt på fälten fortfarande. 
(null)
Fåglarna flyger mot varmare breddgrader & det låter ju rätt skönt. 
När jag kom hem tog jag in hästarna och mockade Sigges hage. Sen gjorde jag en stor god smoothie & satte mig i soffan. 
(null)

Dax att duscha & sova 
God Natt 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0