Bommar, pottor & hö

Jag vaknade före sju i morse & lät hästarna stå kvar inne & äta sitt frukosthö medan jag själv åt frukost. 
Sen gick jag & Sigge till ridhuset och tog fram några bommar. 
Jag använde pottor från Ikea att höja upp bommarna lite. 
Det tyckte inte Sigge var en bra idé, han glömde lyfta hovarna lite extra… 
Så två gånger fick jag hoppa av & rätta till men sen skärpte han sig. 
Pia kom in efter en stund & tog över bommarna så jag slapp plocka undan.  
(null)

När hästarna var utsläppta i hagen kopplade jag på transporten, sopade ur spånet & plockade ur inredningen. 
Sen började jag med att tanka (24.67:-/liter för dieseln) Jag stannade också till på Granngården & köpte en säck morötter plus gick in på Rusta & kollade om dom hade fått in mer garn. Men det hade dom inte än. 
Sen åkte jag till Flisby utanför Nässjö & lastade hö. Det gäller att packa väl för att få med så mycket som möjligt. 
Det blir några hundra kilo att kasta ner & bära in i transporten. Cirka 900 kilo fick jag med mig denna gången. 
(null)

När jag kom hem hade Bosse lagat god mat, pepparbiff med potatisgratäng. 
& efter maten säckade jag ihop i soffan. 
Urlastning av höt får vänta, jag behöver lite hjälp från Stephie & Danne för att få upp balarna på loftet. 
Time to sleep
God Natt 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0