Elmia, stövlar & träning

Klockan nio satt jag på plats på Elmia för att kontrollräkna protokoll i 4-års championatet. 
(null)
Riktigt bra utsikt och gott om tid att titta på fina hästar. 
Jag gick lite på mässan efter. Tog mig i kragen och tittade på nya ridstövlar i Skara hästsports monter. 
(null)
Det är en del att ta ställning till innan man hittar rätt. 
Modell, yta, färg, storlek och så vidare. Jag har DeNiro stövlar innan så storlek visste jag (fast det kan skilja lite mellan modellerna) 
Det är svarta stövlar jag behöver, att tävla i. 
Dom bruna jag rider i till vardags är så himla sköna, ganska mjuka redan som nya. 
Finns det något värre än att rida in ett par nya riktigt "stela" stövlar. 
Nu kom dilemmat. Det finns snygga lackade stövlar eller "brushed" men då är dom stelare än dom i "vanligt" kalvskinn. 
Efter att ha provat & funderat & känt efter beställde jag ett par "vanliga" svarta. Ett par svarta DeNiro Polo. Jag är så gammal att jag föredrar komfort framför glamour känner jag. 
(null)
Dom dyker nog upp som en sen julklapp till mig själv. Lagom till nästa säsong kanske. 
Hästarna fick lunch när jag kom hem & B & jag drack en kopp kaffe. Sen tog jag på mig ridkläderna & fick ett träningspass av Stephie. Vi var nöjda men svettiga både Sigge & jag efteråt. 
(null)

När jag kom in lagade jag mat, fläskfilé med potatisgratäng åt vi idag. 
(null)

Jag fick bilder från Mia (min syster) som hade varit och gjort Allhelgona fint på gravarna i Karlstad. 
Tusen Tack.
 Jag har tänt ett ljus här hemma och tänkt på fina minnen från förr. 
(null)
Mamma och Pappa ❤️ ❤️
(null)
Farmor & Farfar ❤️

Sov gott
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0