Fika & foder

Anette skrev på morgonen & undrade om vi skulle ta en fika ihop. 
Så efter mina vanliga morgonsysslor åkte jag & köpte bullar innan jag åkte till A som bor i centrum (i Bankeryd)
Vi fikade & pratade till det var dags för mig att åka hem & luncha hästarna. 
Vi skulle ju också ha lunch så jag gjorde en köttfärspaj med en sallad till. 
Alldeles för mätt gick jag sen ut för att rida. Det har aldrig funkat bra för mig att rida direkt efter maten. 
Det gick inte så bra idag heller. 
Det regnade ute så jag gick till ridhuset igen men jag valde att först bara trava runt & ställa & böja honom på serpentiner och volter. Sen fick han galoppera runt fyrkanten varv efter varv efter varv. Han behöver få "galoppera av sig" lite ibland. Borde få göra det på galoppbanan vid Målskog men, men. 
(null)
- Du & jag matte
(null)
-Ja, du & jag Sigge ❤️
Jag öppnade den sista säcken med kraft igår så Stephie beställde ny igår. Dom var väldigt snabba för redan idag stod pallen utanför stallet. 
(null)

Skönt, nu har Sigge kraftfoder i tre månader, nu behöver jag bara hämta ett lass hö till snart. 
Vi tog en kaffe när jag kom in & jag vet inte vad det var i det för vi somnade en stund båda två. Kaffe med sömnmedel..?! Det ska ju vara tvärtom, uppiggande! 
Jag har mätt & räknat på garnet jag har kvar och kommit fram till att det INTE räcker, tyvärr. Det fattas garn till en halv ärmmudd..kanske 10-15 meter garn, inte mycket alls. 
Jag får försöka fixa fram det. 
 Dax att bädda ner pållarna & gå & sova. 
Nattinatti 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0