Första advent

Idag är det den första advent. Tiden går så fort! 
Min tradition är att dom första lussekatterna ska ätas denna dag. 
Så efter frukosten satte jag igång att baka. 
(null)
Jag bakar efter mammas gamla recept, tycker att dom blir saftiga och goda med mald sötmandel i. 
Receptet har mamma skrivit på ett "kort" och när jag tog fram det idag var texten väldigt blek & knappt läsbar. Medan degen jäste fyllde jag i texten för jag vill inte förlora receptet. 
(null)

Stephie kom & vi tog en fika innan jag skjutsade in henne till stan. Vi åkte till Nybergs Bil där  Hertz biluthyrning ligger & Stephie hämtade ut en hyrbil. 
(null)
Sen åkte hon och en kollega till Stockholm igen för en veckas jobb där. 
Jag åkte hem igen & lagade mat. 
Söndagsmiddagen bestod av fläskytterfilegryta med hasselbackspotatis. 
(null)

Riktigt gott. 
När hästarna hade gått in mockade jag hagarna. Jag hann dock inte helt klart för det blir ju mörkt så snabbt. Får fortsätta en annan dag. 
Glögg och en lussekatt avslutade denna dagen. 
(null)

Sov gott 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0