Häst mest hela dagen

Jag har inte så mycket att skriva idag (har jag det någonsin…?!) Det händer ju inte jättemycket här i Kolaryd. 

Sweden International Horse Show pågår uppe i Friends Arena och idag var det Tv-sänd Grand Prixdressyr. 
Så det blev några timmar framför tv:n.     Stephie & jag brukar titta tillsammans & det är ju såklart roligare. Men hon satt hemma idag & pluggade, fast med tv:n på. 
Det blev ett antal sms fram och tillbaka mellan oss under tävlingens gång. Vi var inte helt överens med domarna, men helt överens med varandra! 
Man blir ju inspirerad av att se fina ekipage så sen sadlade jag Sigge & gick till ridhuset. 
Stephie hade pluggat klart och kom förbi en sväng också. Jag är nöjd med bytena och han kändes mjuk & fin. 
(null)

Bosse hade börjat laga mat när jag kom in. Lövbiff med pommes är en av hans specialare & det serverades idag. 
(null)

Wilda hittade ett bra ställe (tyckte hon) att vänta på att maten blev klar. 
(null)
Herre (Dam) på täppan liksom. 
Det är ju Black (friday) Week & jag har inte handlat något. Trodde inte att jag behövde något men Stephie sa att jag skulle kolla på Maya Delorez sida. Det gjorde jag och kom på att jag inte har några bra (som passar) vita ridbyxor. Jag brukar låna Stephies… 
Men nu är ett par på väg hem till mig. 

(null)

Förhoppningsvis kommer mina nya svarta ridstövlar (som jag beställde på Elmia) också innan tävlingssäsongen drar igång. 
Wilda & jag myser i soffan ikväll medan Bosse kollar hockey på tv:n därnere. 
(null)

Hoppas ni har en bra lördagskväll. 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0