Lasthjälp & fredagstacos

Klockan ringde 06.15  & jag gjorde mig iordning innan jag gick & släppte ut hästarna. Sigge var inte helt nöjd med att gå ut när det fortfarande var mörkt. 
Han är ju inte van vid det & det är ofta rådjur på fälten runtomkring som han vill kunna se. 
Vid 07 hade jag lovat Pia att hjälpa till & lasta Ina (nästan 3 år) som skulle till veterinären. 
En snäll liten häst som gick rakt på transporten så det enda jag behövde göra var att stänga bakom henne. 
Efter frukosten stod det ridning på schemat igen. Ridhuset är upptaget både lördag och söndag, det är "öppen bana" där så det står en bana uppbyggd hela helgen. 
Därför red jag där idag med & Sigge kändes bra igen, så skönt. 
(null)

Det är kallt nu, det känns som om vintern är på väg… Inte kul..
Lite diverse blev gjort sen, min bil fick en tvätt, växthuset skurades lite, dom sista tio paprikorna togs in m.m 
Även balkongräcket skurades för det var grönt & så satte vi upp julbelysningen där. 
Det är inte klokt att det är första advent nästa helg.
Vi åkte till Systembolaget i Habo & köpte två lådor boxvin. Jag försöker finna något gott ekologiskt men har inte hittat rätt än. 
Idag fick jag det här tipset, 
(null)
Det var ok men jag får nog leta vidare när denna är slut. 
Jag hann precis få in hästarna innan ovädret drog in över Bankeryd. 
Det varnades för snö men här hos oss kom det som regn. 
(null)

(null)

Vi åt tacos ikväll 
(null)

Wilda tyckte att vi skulle ta räkorna 
(null)

Nu tittar vi på Idol, eller jag tittar, Wilda sover. 
(null)
Hon håller till och med för ögonen, haha
Trevlig helg på er 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0