Tvärtom hoppning

Vädret isf vill jag beskriva med två ord, kallt & blåsigt. Inte alls skönt. 
Tanken var ju att rida ut men det lockade inte så mycket med tanke på väder och spänd & busig häst på grund av det. 
En hoppbana var ju uppbyggd i ridhuset men det var inte bokat hela dagen så jag kunde gå in & jogga Sigge runt hindren. 
(null)
Han tittade förvånat och undrade vad vi skulle hitta på idag. (Sigge är en väldigt dålig hopphäst) 
Stephie kom förbi och det blev hon som tog sig an hindren! 
(null)

(null)

(null)

(null)
Stilstudie 😂
Sigge tittade förundrat på & undrade nog hur hon kunde klara hela banan. 
Han fick provhoppa ett litet hinder sen, utan ryttare, för ryttaren ville inte sitta på 😂
(null)
Svårt att tänka att jag tävlade 1.30 m hoppning & lätt fälttävlan förr… Men då med Hector & han kunde ju hoppa. 
Nu när jag är äldre, benskör & feg vill jag inte hoppa med en häst som inte kan. Fast det hade verkligen varit roligt att hoppa ibland som omväxling. 
Jag gjorde kycklingfiléer idag med pesto, tomat & mozzarella på. Till det gjorde jag potatismos och en god sallad. 
(null)
Riktigt gott! 
Stephie kom tillbaka vid femtiden och hämtade mig för att få sällskap till en Mary Kay försäljare som hade ett litet event. 
S behövde en del grejer medan jag inte skulle köpa någonting. 
Jag fick ändå en liten "goodiebag" med mig när vi gick. Den innehöll bland annat en nattcreme och en handkräm. 
(null)

Nu är det lördagkväll i soffan med ett glas vin & lite ostbågar. 
Kram ❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0