En epok är slut

Vi lyssnade på presskonferensen angående den nya regeringen innan vi gick ut idag. 
Jag bestämde mig för att ta tag i höloftet vilket jag borde ha gjort för längesen. 
Det ligger en del gammalt hö däruppe & tar plats. Det måste ut & bort. 
(null)
Det här ligger "längst bort" på loftet & vi behöver mer plats åt det "nya" höt. 
Byggställningen har blivit liggande i det gamla höt oxå så den flyttade jag på först. Den är tung och skulle ligga längst ut på kanten där man inte kan stå rak. Naturligtvis fick jag ont i ryggen.. Men jag lyckades nog bota det med liniment, backontrack ryggskydd och lite Ipren & Alvedon. 
Uppe på loftet har vi också haft all gammal bokföring från tryckeriet. När vi sålde var vi tvungna att plocka med oss alla pärmar från fem bolag & spara i sju år. 
Det var galet många pärmar i träbackar som vi ställde upp på höloftet. 
Jag har rensat lite efter hand men idag gjorde vi ett ryck och slängde allt det sista! 
(null)
Tryckeriepoken är slut för oss. 
Det känns bara skönt. 
Stephie slutade tre idag & jag var i ridhuset när hon kom. 
Idag var fokus på galoppen med byten och arbetspiruetter. 
(null)

(null)
Jag red lite bättre än de senaste dagarna tror jag men är inte helt nöjd, med mig själv alltså. 
Någon som garanterat är mer än nöjd med sin häst & sin ridning idag är Esmeralda som köpte "Tosse" av Stephie. Han heter egentligen Grand Amour & kallas numera för Love. 
Dom kom tvåa i Breeders bland femåringarna i fälttävlan! Helt suveränt! 

(null)

(null)


Det blev en klassisk fredagskväll sen med tacos, ett litet glas vin & ett stort glas vatten. 
Jag stickar vidare på min spännande tröja, har aldrig stickat nåt liknande. 
Wilda är med som vanligt. 
(null)

Trevlig helg på er
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0