Fika hos grannen

Det låga elpriset resulterade i en sockerkaka idag. 
(null)

Bosse fick besök lagom till kaffet & jag tog med mig några sockerkaksskivor och gick över till grannen, Pia, & fikade med henne. 
Vi pratade mest häst (hon har tre varav två är "skadade") men även livet i övrigt diskuterades. 
Jag varnade henne för räven också då hon har flera katter i stallet & kattmat framme vilket kan vara nåt som räven är ute efter. 
Jag skrev det inte igår men räven var inte frisk det var en skabbräv. Usch det kliar på hela kroppen bara man tänker på det. 
Jag hade som tur var Virkon S hemma & skurade Sigges box igår innan han fick gå in. 
Nu har jag läst lite om det & rävskabb smittar oftast bara till andra hunddjur. 
Numera är boxdörrarna alltid stängda. 
Vi åt lite soppa när jag kom hem & sen gick jag ut & red. 
Jag borde ridit ut idag men dels var vädret inte roligt med halv storm & regn på tvären och sen eldade dom tydligen vid ridvägen (vid en gård) en bit bort. Pia "råkade ut" för elden när hon red innan fikat. 
Hästen blev rädd & hon hoppade av & ringde 112 men då dök det upp någon utländsk kille & sa på knagglig engelska att dom eldade. Kanske inte det smartaste när det blåser som fasen, även om det kom en regnskur då & då. 
Nåja, det blev ridhuset för oss idag med. Imorgon blir det träning för Stephie igen & det känns bra. 
(null)

Vi åt fajitakyckling på kvällen och jag stickade vidare på min tröja. 
Trevlig helg på er
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0