Mest trädgårdsarbete

Vi gjorde ett höströj till i trädgården. Jag rensade bort alla blommor (nästan före detta blommor) från rabatten först. 
Sen tog B motorsågen och rensade tre "träd" på grenar. 
(null)
Vi kallar dom våra totempålar numera. 
Sen gick jag upp på loftet och sopade & städade bort det sista gamla höt där. Jag packade det i stora vita "stensäckar" & slängde ut det ner på släpkärran. Alla grenar lastade vi ovanpå. 
(null)
Gubbarna på Bankeryds sortergård är helt rabiata och gammalt hö är inget man får slänga där. Trädgårdsavfall ja, men inte hö.. 
Var ska jag slänga det då? 
Det kan dom inte svara på! 
Men vi lyckades lasta av & åka utan att dom anföll oss idag (vilket dom ofta gör!)
Jag hann precis ta in hästarna vid tre innan det började regna. Det fullkomligt vräkte ner ett tag!! 
Jag var framriden och klar när Stephie kom från jobbet. Idag kändes det bättre igen, min ridning var bättre & det var skönt. 
God Natt 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0