OMG vad rĂ€dd jag blev đŸ˜±

Jag red efter frukosten, tĂ€nkte tagit fram bommar men det var en tjej till i ridhuset & dĂ„ ville jag inte "störa" med bommar. 
Jag red lösgörande i lĂ„g form istĂ€llet och avslutade med att galoppera sju varv Ă„t varje hĂ„ll. 
Det har varit vĂ€ldigt blĂ„sigt hĂ€r idag och omvĂ€xlande sol och regn. 
Vi Ă„kte & handlade sen. 
Jag putsade nĂ„gra fönster mellan skurarna och har nu bara stallfönstren kvar. 
NĂ€r jag skulle ta in hĂ€starna runt halv fem gjorde jag som vanligt, skulle lĂ€gga in kraftfoder och hö först för att hĂ€mta hĂ€starna sen. 
Jag tog kraften och var pÄ vÀg in i Sigges box nÀr jag kÀnde mig iakttagen

DĂ€rinne satt en stor rĂ€v! 
(null)

(null)

Fy fasen vad rĂ€dd jag blev! 
Jag tog skydd bakom dörren in till foderkammaren & ringde in till Bosse. 
-HjĂ€lp! 
Jag vet att rĂ€var normalt inte Ă€ter mĂ€nniskor men dom gĂ„r normalt inte in & sĂ€tter sig i ett stall pĂ„ dagen heller. 
Visste inte hur jag skulle fĂ„ ut den. 
Efter en liten stund började den klĂ€ttra pĂ„ vĂ€ggarna! Troligen lika rĂ€dd som jag var. 
(null)
Sen plötsligt bestĂ€mde den sig för att springa för sitt liv ut genom dörren. 
Tack & lov. 
TĂ€nk om jag hade tagit in Sigge pĂ„ en gĂ„ng & slĂ€ppt in honom till rĂ€ven! HjĂ€lp! LĂ€skigt! 
Jag tog en pw pĂ„ sex kilometer & lyckades klara mig frĂ„n regnet. 
(null)

Jag sitter & stickar nu & Wilda jagar pausdelfiner pĂ„ tv:n 
(null)

God Natt 
Kram ❀

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0