Fredag igen

Det har varit fullt upp idag. 
Kvart över nio satt jag på Sigge. Idag trimmade vi samlad galopp, byten & några travslutor. Jag brukar försöka att välja mellan att fokusera mest på trav Eller galoppjobb så att det inte blir för mycket. 
När hästarna var ompysslade och utsläppta i hagen igen gick jag in och tog en snabb kaffe. 
Sen var det dags att koppla på transporten, plocka ur inredningen, sopa den ren från spån och åka & hämta hö. 
Det blev inget småbalsensilage till oss i år utan vi får fodra med hö hela vintern. 
Jag åkte ensam och hämtade hö idag. Dom (säljaren) var inte heller hemma så jag lyfte in nästan 900 kg själv. 
Bra träning. 
Resa plus lastning tog nästan tre timmar, två timmar i bilen och knappt en timme att lasta. 
Urlastning här hemma får bli i helgen. 
B åkte & köpte varsin pizza sen då vi var svinhungriga båda två. 
Sen fick jag paltkoma & la mig i soffan. 
Men som sagt det är fredag så en liten godispåse är väl på sin plats. 
(null)
Fröken nyfiken!  Godiset är inte gott men pappren är prassliga & roliga att leka med. 
Trevlig helg! 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0