Galoppökningsträning & fotboll

Stephie var morgonpigg idag så jag fick kasta i mig frukosten för att sen rida. 
Vi gick upp till Målskog (ridskolan) & red på deras stora utebana. Man behöver kunna rida lite mer framåt ibland än vad man kan i ett 20x40 m ridhus. 
Sigge blir pigg, stark & lite tittig däruppe så det är lite "svårridet". Det gäller ju att försöka rida mjukt, stadigt och framåt trots att hästen bara vill bestämma själv & springa iväg. 
Vi behövde träna på galoppökningar idag. Jag var väl inte jättesugen på att släppa på ännu mer, men vet ju att Stephie har rätt i sina träningstankar. 
Det blev bra till slut! 
Dock lite sämre bilder tagna från film. 
(null)

(null)

Skönt trötta skrittade vi hem igen. 
(null)

Till kaffet festade vi till det med dom små västerbottenostpajerna med kantareller. 
Mumsigt! 
Stephie och jag tog en pw sen. Halv två åkte hon hem för att äta & sen åka upp till Stockholm igen för mer utbildning med jobbet. 
Jag och Bosse åkte ner till Furuvik och tittade på Felix när han spelade en fotbollsmatch. 
Kul att se honom in action. 
(null)

(null)

Dom (Bsk) vann med 3-2 men tydligen får man inte räkna målen (?!?) & det finns ingen "tabell" över vinster & förlust. 
Konstigt…
Vi köpte med varsin pizza hem sen & landade i soffan. 
Det blev inte mycket mer gjort idag, lite småpyssel bara. 
God Natt 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0