Getingbo och Hotel Quality Match

Vi fortsatte med att "stänga ner" uteplatsen idag. 
Det är mycket som ska fixas, vatten som ska stängas av & tömmas på många ställen. 
Vi har tagit in uteduschen & packat undan möblerna osv. 
(null)
Vi har också staplat en massa ved under tak framför baren. 
Solsängarna och ett parasoll brukar vi ha uppe på loftet på uthuset över vintern. 
Vi satte upp stegen och jag klättrade upp & öppnade luckan. Det var några getingar som surrade runt men jag tänkte inte mer på det. 
Men Bosse såg något som jag inte såg & bad mig gå ner. 
Precis innanför luckan, i taket hängde ett getingbo stort som en basketboll! 
Hjälp…
Där vill jag inte gå upp! 
Bosse satte ihop ett långt skaft för att inte behöva klättra så högt upp på stegen. Han lyckades slå ner boet utan att bli stucken. 
(null)
Jag stod på behörigt avstånd & hejade på (?!)
Boet gick sönder när det slog i backen. 
(null)

Vi får se om alla getingarna har flyttat till imorgon så jag kan lasta upp grejerna. 
Jag tvättade lakan också och fick hjälp (stjälp) med att bädda rent sen. 
(null)

Vi handlade sen & köpte (bland annat) frallor till soppan som vi sen åt till lunch. 
Klockan fem var vi bjudna av Nordea till Jönköpings nya stora hotell Hotel Quality Match.
Rolig fåtölj i lobbyn! 
(null)

Där bjöds vi på bubbel & popcorn, information, lite lätt att äta, en massa information, kaffe med mjukglass & mer information. 
(null)

(null)
Det var drygt 150 personer där, bilderna tagna innan alla hade kommit. Vi var tidiga för en gångs skull! 
Vi trodde kanske att vi skulle få en liten rundvandring på hotellet, men vi fick bara se konferensvåningen. 
Nu är det sovdags 
Nattinatti 
Kram ❤️



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0