Hjärtat, skogen & tobak

Alice kom hit från Växjö idag med en häst som hon ville att Stephie skulle hjälpa henne med. 
Det var en hopphäst som kallas för Hjärtat. 
(null)
Stephie red först & sen coachade hon Alice en stund. 
(null)

(null)

Jag gick & gjorde iordning Sigge sen så han stod klar när S kom tillbaka. Vi gick ut i skogen i det fina vädret, Sigge lufsade på & njöt nog av ytterligare en lugn dag. 
Veckan som kommer blir det hårdträning inför tävling i helgen. 
Stephie & jag lagade mat sen. Ingen typisk söndagsmiddag kanske men gott. Vi gjorde crispy chicken och potatismos. Stekte ett par korvar också för att tömma frysen i uthuset. Det börjar bli dags att stänga av den inför vintern. 
Med den dyra elen vi har nu får man spara in på allt man kan. 
(null)

När hästarna hade gått in fick jag med mig Bosse ut på en promenad. 
Vi stannade till hos Ester & Magnus på vägen hem, dom var ute & höll på. 
(null)
Magnus odlar sin egen tobak som han gör snus på & det är väldigt mycket jobb med det. 
Det ska torkas & malas & "bakas" osv. 
& det hänger på tork lite överallt som ni ser! 
Vi åt lite tacorester på kvällen och tittade på "Vilket liv" på TV. 
Sov gott 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0