Tomten och drama

Idag gick Sigge och jag till ridhuset efter frukosten. 
Jag tog fram både travbommar & två galoppbommar. 
(null)
Halva volten trav & halva galopp. Sigge var ganska lydig, han brukar tagga till lite för mycket på galoppbommarna men han höll sig lugn. 
(null)
Två nöjda efter ett lite mindre "kravlöst" pass. 
Vi tittade till getingarna på loftet sen, det var inte så många levande kvar. Så nu kunde vi lyfta upp det som ska förvaras där och lyfta ner det som vi behöver under vintern. 
Snöskyfflar och våran Tomte. 
(null)

Han ser lite malplacerad ut på den gröna gräsmattan. 
Det är i inte klokt att det är mindre än tre månader kvar till jul. 
Tims gamla Volvo ska in på verkstaden på måndag. Men vi bestämde oss för att köra ner den redan idag. Felet med den är att den "dör" med jämna mellanrum. (Igensatt bränslefilter) 
Fyra motorstopp hann Bosse med men vi kom fram till slut utan att jag behövde bogsera honom. 
En pw med ett lite dramatiskt avbrott tog jag på kvällen. 
Jag tänkte bara gå upp runt Rickarp-Målskog för jag insåg att solen snart skulle gå ner. 
När jag passerade Anderssons stod Ester på gården & ropade -Kom Ulrika kom! 
Hon såg skärrad ut & berättade att dom var barnvakt & att Sami (6 år) hade haft ett krampanfall. Han hade feber så det var säkert feberkramper men naturligtvis jätteobehagligt. Ester ringde 112 & dom skickade en ambulans som kom ganska snabbt. 
(null)
Eftersom han knappt var kontaktbar fick dom åka med in till sjukhuset. 
Jag fortsatte min pw sen & fick öka takten ytterligare för att hinna hem innan mörkret föll. 
(null)

Nattinatti 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0