Ut med granen, eller palmen

Släpkärran var lastad med grenar som skulle köras till sortergården idag. 
Vi har haft en yuccapalm stående i groventren. Den har yvat till sig under åren & har täckt i princip hela fönstret. 
Idag åkte den ut! 
(null)
Nu finns den på sortergården den med & i groventren har det blivit mycket ljusare. 
Bosse åkte sen vidare med släpkärran ut till Kjell i Tenhult för att hämta ved inför vintern. 
Jag tog en lång pw. Jag gick bort till Nyarpsstugan där det förr var en slalombacke. 
Backen är ju kvar men liften gick sönder för många år sen. I backen är det numera "cykelstigar". Jag körde backträning idag & gick ner & upp igen. 
(null)

Vägen hemåt igen 
(null)

(null)

Stephie kom efter jobbet och tränade mig & Sigge. Bytena blev både ris och ros, ibland rena ibland jämfota & ibland efter bak. Vi har ett par varianter till på repertoaren, haha. 
Vi fick oss ett riktigt skratt också mitt i passet. 
Det är inte lätt att hålla ordning på alla sina & hästens kroppsdelar & göra rätt saker vid rätt tillfälle. Tur att man kan skratta åt det ibland. 
Tack för idag 
Sov gott 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0