Kors i taket-solpanelerna är på plats

Jag gick upp ganska tidigt (?) idag för att hästarna skulle hinna vara ute ett par timmar innan Rolf kom för att sko och verka dom. 
När Sigge nästan var klar körde en skåpbil med släpkärra in på gården. 
Hör och häpna, det var två killar från Idola som kom för att montera dom sista tjugo solpanelerna. 
Denna gången var killarna från Makedonien. Inget fel i det men språkproblemen är enorma. Men idag löste sig det mesta. Panelerna är på plats, växelriktaren är monterad och elen är dragen så som vi vill ha det. 
(null)

(null)

(null)
Det blev inte snyggt med växelriktaren där på gaveln men det var den enda möjliga placeringen. 
Imorgon kommer en elektriker och kopplar in allt så sen ska det fungera! Håll tummarna! 
Jag städade hela huset idag samtidigt som jag lyssnade på en spännande ljudbok. Det går ju lite lättare då. 
Stephie kom förbi efter jobbet och hon och jag tog en lång pw. 
Jag körde ett pilatespass innan jag gjorde en annorlunda hamburgare, en tonfiskburgare till kvällsmat. Det blev riktigt gott faktiskt 
(null)

Här kommer dagens Wilda-bild 
(null)
Hon spanar på småfåglar genom toalettfönstret. 
(null)
Vi har fin kvällshimmel här ikväll. 
God Natt 
Kram ❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0