Påskafton med liten kattastrof

Glad påsk!

Då ridhuset skulle harvas mitt på förmiddagen  fick vi planera om lite. 
Så jag förberedde lite med maten först. Skalade potatis & gjorde laxrullar bland annat. 
Tim kom tidigt för att polera sin bil, han hade stannat till på torget & köpt en massa gott fika. 
(null)
Stephie kom och vi fikade tillsammans & sen gick vi ut i stallet. 
Dom höll fortfarande på att harva ridhuset så vi fick vänta en stund utanför. 
(null)

S red idag med. 
(null)

(null)
Piruettjobb
Stephie hade en elev direkt efter så jag gick hem med Sigge & gjorde iordning honom. 
Bosse var i full gång i köket när jag kom in, han var ansvarig för laxsidan och Jansson. 
Jag gjorde fruktsallad till efterrätt. 
Vid tre kom även Peter, Lisa & barnen som precis kommit hem från en vecka i Spanien. 
(null)

Vi hade gjort mycket mat så trots att alla åt sig proppmätta har vi rester till en vecka framöver tror jag. Fruktsalladen tog slut i alla fall. 
Solen tittade fram senare så vi tog en promenad när dom andra åkte hem. 
(null)

När vi kom hem hade det hänt en (liten) kattastrof (obs ej felstavat) 
Jag tog in påskris tidigare i veckan men eftersom det bor en liten huligan här har riset stått i Stephies (stängda) rum fram tills idag. När vi gick ut glömde jag att ställa undan det så - skyll mig själv….
(null)

Nåja, vasen höll, riset är utslängt & vattnet upptorkat. Ingen skada skedd, förutom att jag i nästa sekund råkar slå till skålen vi köpte i Tjeckien så att det slogs ur en flisa…
Typiskt
Ikväll tittar jag på Let’s Dance 
Kram ❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0