Poolstart & motion

Solen sken från en klarblå himmel när jag släppte ut hästarna i morse 
(null)

Vi började dagen med att starta upp poolen. Solfångarna som värmer vårt varmvatten ger snabbt mycket värme när solen börjar lysa på våren. 
Om den värmen inte har någonstans att ta vägen så skjuts vätskan ut, så poolen behöver startas igång så att överskottsvarmvattnet kan gå ut i den. 
Innan start var det +13 grader o poolen, det blir spännande att se hur lång tid det tar innan det är badbart. 
Jag planterade ut lite sallad i växthuset idag och hoppas på tidig skörd. 
Bosse åkte in till Jönköping & klippte sig sen & jag sprang fem kilometer. 
En snabb dusch hann jag med innan Bosse kom hem & vi tog en fika. 
Sen gick vi ut & startade sol(el)panelerna och oj vad det tickade på! Nu har vi gratis/egen el alla soliga dagar. 
Vi åt en otypisk måndagsmiddag idag. Fläskfilé med potatisgratäng. Gott var det i alla fall. 
Efter maten tog vi en promenad i solen. 
(null)
Vi passerade Rickarp på vägen & pratade med Karin och Maggi en stund. 
Stephie kom efter jobbet och då hade jag Sigge redo för en skogsrunda i skritt. 
(null)

(null)

Jag gjorde min pilates på kvällen med så idag blev det ganska mycket motion. 
God Natt 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0