Spa på Hooks herrgård

Hästar & katten & vi själva var fixade & matade före nio idag. 
Vi packade varsin badväska & åkte till Hooks herrgård. 
Där mötte vi Mats & Marie för att gå på spa & njuta några timmar. 
(null)

(null)
Bosse & Mats i den varma utepoolen. 
Det var underbart att ligga i det varma vattnet ute i den friska lite kyliga luften. Vattnet var så varmt att jag faktiskt, hur konstigt det än låter ( & känns) funderade på att hoppa i sjön. Som tur var behärskade jag mig. 
Det fanns nämligen något som hette Kneipp. Det är till för "trötta fötter, man går ömsom i varmt & kallt vatten. Det kalla vattnet var 12 grader och det var iskallt! 
Ute i sjön var det nog bara fyra grader och isen låg kvar på stora delar. Jag slog snabbt bort tanken på att vinterbada! 
Vi badade & bastade och mumsade i oss en räkmacka. 
(null)

(null)

Marie och jag unnade oss också en behandling. En helkroppsmassage som var jätteskön, jag somnade nästan, men det hade ju varit synd att sova bort stunden. 
Vi var hemma igen strax efter tre, jättetrötta. Jag fattar inte varför, vi hade ju inte precis ansträngt oss, men på nåt sätt blev kroppen väldigt avslappnad och trött. 
Jag bestämde mig för att hoppa över ridningen idag. 
En skön dag 
(null)
God Natt 
Kram ❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0