Tim Oliver, hästtvätt & köksplanering

En lördag fylld av lite av varje. 

Jag hade sällskap i badrummet när jag gjorde mig iordning i morse. Inte jättelätt att få på mascaran med en katt på 4,5 kilo hängande om halsen. 
(null)

Stephie och jag möttes på Ica & handlade lite. Sen åkte vi hem & gick till ridhuset med Sigge, Stephie red idag. 
(null)

(null)

Medan Stephie gjorde klart i stallet gick jag in & lagade mat. 
Tim och Danne kom vid två & då serverades det flygande Jacob med ris och tre olika sorters glass till efterrätt. 
(null)
Det var lite namnsdagsfika för Tim Oliver som hade namnsdag både igår och idag. 
Dom har i och för sig tagit bort Tim ur almanackan nu och behållit bara Tiburtius (!) den 14/4. Hur tänkte man där???
Det är 44 personer i Sverige som heter Tiburtius och nästan 10 800 heter Tim…
Efter maten tvättade Stephie och jag Sigge lite. Manen, benen och svansen är nu lite renare och förhoppningsvis är han representabel på tävlingsbanan imorgon. 
(null)

S &D har fått en nyckel till huset, trots att inte tillträdet är förrän i början av Maj. Damen har flyttat ut det mesta & städat en del men hon tycker att det är ok att vi går ner & tittar & mäter lite inför ett byte av kök. 
Så vi åkte ner & dom funderade & planerade. Tim har inte varit inne i huset förut så nu fick han se det också. 
(null)

En pw blev det efteråt för S & mig medan killarna tittade på hockey. 
(null)

(null)

Nu ska jag gå ut och godnatta pållarna och putsa mina stallskor så att jag kan ha dom imorgon. Dom är inte representabla just nu. 
Sov gott 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0