Växthuset snart redo

På förmiddagen gjorde jag rent vattenbaljorna  i hagarna & fyllde dom. Nu ska det väl ändå vara slut på vintern och alla minusgrader.     Det ska bli skönt att slippa bära ut vattenhinkarna varje morgon. 
Efter det öppnade jag växthuset och rensade det på ogräset som lyckats växa där under vintern. 
Sen grävde jag och luckrade upp jorden. 
(null)

Purjolök och gräslök har överlevt vintern och grönskar. 
Nu fattas bara lite extra gödning så ska det nog frodas en massa grönsaker därinne i sommar. 
Vi åkte till Ica för att fylla på kylskåpet och skafferiet, det är alltid något som fattas.      Men först tog vi en promenad runt Attarpsdammen. Trevligt att gå på något ställe där jag inte går så ofta. 
(null)

(null)
Det är många Kanadagäss runt dammen, tyvärr. Dom skitar ju ner så hemskt. 
Till middag kämpade vi på med resterna från påskmaten. Lax med stekt potatis gjorde vi slut på idag. 
Jag tränade pilates igen, har visst blivit lite fanatisk, men tycker att kroppen mår bra av det. 
Stephie kom efter jobbet för att rida. Jag gick ut innan för att ha Sigge klar när hon kom. Sigge hann dock somna & jag hann surna till lite när det tog 40 minuter innan Stephie kom ut. 
(null)
Jag förstod vad det berodde på men tyckte att dom kunde prata efter ridningen istället. 
Bosse haffade Stephie och ville prata köksrenovering osv. Han har ritat & funderat lite & jag förstår att han gärna ville visa men det var inte så kul att bara stå därute & vänta. 
Men, det är glömt nu. 
Ridningen gick bra & imorgon är det "min tur" att rida. 
Idag har vi upplevt den enda (?!) nackdelen med att bo på landet. Kopiss/skitspridandet med tillhörande skitlukt. 
(null)

Som tur var blåste det bort från oss så det luktade inte så farligt. 
Dax att natta pållarna. 
Sov gott 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0