Vi fyra en kort långfredag

Idag har vi fyra i familjen umgåtts. 

Långfredagen kunde vara väldigt tråkig och just lång när man var liten. Det fanns lite restriktioner hemma om jag minns rätt. Vi uppmanades att leka lite tyst & lugnt denna dag. Inte så kul.
Men så jobbar vi inte nuförtiden. Vi har haft en mysig dag tillsammans med våra fina barn. 

Jag skalade potatis efter frukosten & Stephie gick in på Ica & köpte med mat innan hon kom hit. 
Stephie ville rida idag, så vi sadlade Sigge & gick till ridhuset. 
(null)

Det var kallt idag igen, det blåste isvindar & var inte alls skönt. 
Tim var här när vi kom hem. Han bytte däck på bilen & fixade lite med den. 
Stephie hade en elev & jag började med maten. Idag åt vi fläsk, sås & potatis, något som hela familjen gillar. 
(null)

Efter maten tog vi fram kortlekarna & spelade en Canasta. 
S & jag tog en pw sen medan T & B fortsatte med bilen. 
Ikväll har vi förberett lite påskmat tills imorgon. Vi gjorde köttbullar och kokade ägg bland annat. 
God Natt 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0