50+ Cup Vilken helg!

I lördags morse vid halv åtta rullade vi, jag Sigge och Anette, iväg upp mot Mantorp. 
Med full packning för en helg med tävling två dagar samt ryttarfest. 
Det är Väderstads Hästsportklubb som anordnar en 50+ Cup (alltså för oss ryttare som är 50 år eller äldre) varje år. Det är den vänligaste och roligaste tävlingen på hela året. Sveriges bästa arrangör & vilka supersponsorer dom har! 
I år var det inte så många anmälda (konstigt för det brukar vara fullt!) så dom öppnade upp även för dom under 50. Samtidigt gick dom ut med att bästa 50+ ekipage i varje klass fick ett extra pris. 
Vi packade ur & installerade Sigge i sin box & sen var det dags att göra oss klara för första start. 
(null)

Det var en Msv C:1 som vi vann! 
Jag hade tur som startade inne i ridhuset på lördagen då det regnade en del. Dom har lagt upp det så att man rider inne en dag & ute en dag. 
Jag hade anmält till en Msv B:1 också (den ingick inte i cupen) 
Sigge såg väldigt förvånad ut när vi skulle sadla honom igen. Vi har aldrig startat honom i två klasser samma dag. 
Målet var att sätta bytena denna gång och det gick vägen! Så skönt. 
(null)

Jag var så svettig efter båda starterna och gick till bilen för att byta om lite, ta av stövlar hjälm och kavaj. När det var gjort upptäckte vi att jag skulle bli placerad! Det hade jag inte alls räknat med. 
Men på med kläderna, ordentligt fuktiga av både regn och annat….
Det blev en andraplacering! 
(null)
Där fick jag också 50+ priset då vinnaren var yngre än 50. 
När Sigge var matad & mådde bra i sin box 
(null)
installerade vi oss i vårat rum. Vi fick bo i ridhuset bortanför sekretariatet. 
(null)
Där bodde vi bra, jag kunde till och med se Sigge från vårt fönster. 
Vi hann äta & vila lite innan det var dags att duscha & piffa till oss lite inför kvällens ryttarfest. Vi hade med vår klubbkompis Anna-Karin i bilen. Hon tävlade i samma cup som mig, (Msv C:1)
Den var inne på Mjölby Stadshotell & där bjöds på en jättegod sommarbuffe. Hur mycket god mat som helst och många glada skratt & trevliga bekantskaper. 
(null)

(null)
Till vänster här sitter Malena som var den som startade facebookgruppen "Vi 50+ som tränar och tävlar dressyr" Det är den gruppen som ligger till grund för allt det här. 
(null)
Anna-Karin och Anettevid bordet. 
Efter mat och prat och skratt bjöds vi på en föreläsning av Rider in balance. Väldigt bra, intressant och tänkvärt. 
(null)

Sömnen blev sådär. Jag var jättetrött men kunde inte somna, vilket gjorde att jag vaknade med huvudvärk idag. 
Vi åt frukost med Anna-Karin i hennes husbil, hon bjöd på te och kaffe & jag hade med bröd, smör och pålägg. 
Stephie och Danne kom upp lagom till att jag skulle börja rida fram. 
Solen sken faktiskt idag, så skönt att slippa regnet. 
Sigge var så spänd när vi gick in på framridningen som ligger precis vid tävlingsbanan. Det kändes som om han skulle kunna explodera när som helst. 
& det gjorde han…
Inte så farligt som tur var men han var väldigt på tårna.
Det var väldig tur för mig att Stephie kunde komma & hjälpa mig idag för det behövde jag verkligen! 
Hon fick oss att göra vårt bästa & det slutade med en andraplacering till. Även här fick jag 50+-priset. 
(null)

Stephie och Sigge hade lite eftersnack med bulle & mys sen. 
(null)

(null)

Det återstod en prisutdelning och det var i Cupen, våran (Msv C) cup kallades Apelsincupen. Därav färgen på priserna. 
Jag vann cupen och Anna-Karin kom trea. 
Kul med två från Bankeryds Ridklubb på prispallen. 
(null)

(null)

Vilken helg vi har haft Sigge och jag! 
Hemresan gick bra, det känns ju alltid lite lättare med bra resultat i bagaget. 
Kolla priserna här! 
Ändå ligger det grejer kvar i några påsar! 
(null)
Två täcken, dubbla omgångar lindor, fina handdukar, picnicfilt, grimma, ostogram (kolla Ostogram.se) grytlappar, yllefilt med mera! 
Sigge fick gå ut i hagen en stund, Bea blev så lycklig när hennes kompis äntligen kom hem. 
Bosse hade lagat jättegod mat som var väldigt uppskattad då jag höll på att svälta ihjäl (eller?!…) 
En god köttbit med bakad potatis och sås. Mums. 
Duschen var också efterlängtad. 
Nu längtar jag mest efter sängen & hoppas att jag kan sova inatt. 
Sov gott
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0