65 år & pensionär

Idag den 2 Augusti fyller Bosse år, 65 denna gången. 
Det är väl en milstolpe att bli pensionär "på riktigt" 
Nu har ju B varit sjukpensionär många år så det blir ju inte samma sak som för dom som jobbar ända intill 65-årsdagen. 
Och 65 förresten, det är ju inte den åldern som gäller längre för oss som är födda lite senare. 
Nu gäller ju inte det mig då eftersom jag redan har slutat jobba….
Nog om det. 
Förmiddagen bedrev vi som vi brukar. Jag med Sigge & Bosse med Wilda. 
(null)

Jag red lite väl länge… hade tänkt göra mest jobb i galopp men det slutade med att jag tränade "allt"  Trav, galopp, byten, förvänd, arbetspiruetter, skolor, piaff och så vidare.  Inte så "smart" men ibland glömmer man både tid & rum & bara rider vidare. 
Sigge körde lite egen stretch efteråt. 
(null)

En snabb kopp kaffe hällde vi i oss innan vi åkte till Ica & köpte vitlöksbröd, som jag glömde igår. 
Strax före två satte vi oss & åt, Stephie Danne Tim Bosse & jag. 
Gulaschen smakade bra & vi åt glass med jordgubbar och maräng till efterrätt. 
En canasta blev det också. 
Vi funderade på att ta en promenad frampå kvällskvisten men bestämde oss för att bara slappa i soffan. 
Sov gott 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0