Bra och dålig timing

Jag var i ridhuset före nio i morse. Ute vräkte regnet ner. 
Vi (jag) försökte steppa upp ett snäpp idag & göra två byten på långsidan. Vi fick till några bra långsidor, det blev lite strul i ena varvet men gick bra till slut. 
När jag var klar & skrittade av så kom en tjej in med en ny häst. 
Jag var glad att jag var klar för den hästen ser väldigt spänd ut & kan nog explodera när som helst. Då vill jag inte vara i samma ridhus. 
Det var dagens bra timing. 
(null)

(null)

Hästarna fick sina regntäcken på & plaskade ut i sina hagar…
Jag körde ett pilatespass när jag kom in & tog sen en kaffe. 
Bosse har varit på flygklubben hela dagen för det skulle vara "Spaka själv " denna helgen. Vädret har satt ordentligt stopp för all flygning men dom behöver vara däruppe & ta emot folk & erbjuda flygning vid annat tillfälle. 
Stephie och jag lyckades med timingen mellan regnskurarna på våran promenad. 
(null)
Majsfälten i bakgrunden 
När B kom hem gjorde åt vi fläskfilé & öppnade en flaska vin. 
Jag tände ljusen på bordet idag, höstmörkret är definitivt här. 
(null)

Efter en stund i soffan kom dagens dåliga timing. Jag bestämde mig för att springa en runda. 
På med träningskläderna & ut. 
Det mullrade lite av åska på avstånd men jag joggade glatt (?!) iväg. 
Nerför backen & passerade Stephie & Dannes hus, strax därefter landade en jättestor regndroppe i huvudet. 
Jag anade vad som skulle komma & vände direkt & började springa hemåt igen. 
Det fullkomligt vräkte ner & jag hann bli sjöblöt innan jag kom hem 
(null)

(null)

Det fick bli styrketräning inomhus istället. 
Det var min lördag, hoppas eran har varit bra. 
God Natt 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0