Dagens skörd

Dagen började med en uteritt. Det skulle regna hela dagen men som tur är blev det inte så. Inget regn alls faktiskt. 
(null)

Det var till och med så pass varmt att vi drack kaffet på uteplatsen. 
Sen gick jag in och städade. 
Vi slapp laga mat eftersom det fanns fläskfilé kvar från i lördags. 
Sen gick jag iväg och gjorde något jag tänkt på flera gånger. Jag har fått för mig att det är onödigt att köpa ljung till blomlådorna när skogen är full av den. 
Jag tog med en trädgårdsspade och en påse & gick iväg. 
Men det var nog ingen bra idé. Rötterna var jättetjocka och långa, helt hopplösa att få loss. Jag fick med mig lite hem i alla fall & fick ner dom i blomlådorna, men fint blev det inte! 
(null)
Det ser bara risigt ut tyvärr. 
Jag startade gräsklipparen sen & klippte det jag inte hann igår. 
Ester hörde av sig när hon kommit hem från jobbet & undrade om vi skulle plocka mer blåbär. 
Vi packade några burkar snabbt & åkte iväg. Det blev ett par timmar till i skogen med mycket prat & skratt. 
(null)
Ester är rutinerad! Hon hade med mygghattar och det var verkligen perfekt. Utan dom hade vi nog inte kunnat stanna så länge. Det fanns gott om mygg! 
Blåbär och kantareller fanns det också 
(null)

Nu är allt rensat & klart, jag ska bara natta hästarna med innan jag kan gå & lägga mig. 
Sov gott 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0