DM-Silver till Alice

(null)

Min söndag började precis som alla andra dagar med drygt en timme i stallet & så en snabb cykeltur upp till Anderssons för att mata katten. 
Dom kom ju hem från Filippinerna & var hemma två veckor innan dom åkte till Kreta två veckor. 
Den här Kreta resan är en Bingolottovinst som Ester vann under pandemin. Då fick den skjutas upp men nu var det dags att åka annars skulle den brinna inne. 
Jag berättade för henne, innan dom åkte, att vi var där när jag var ganska "nygravid" med Tim. Jag fick då någon leverpåverkan med nässelutslag, klåda & svullna leder. Läkaren ordinerade sträng diet & solförbud. 
Jättekul när man är på solsemester. 
Jag ville åka hem & pratade med reseledaren som då berättade att två andra som var med på planet ner låg inne & opererade blindtarmen. Det låg också en man på hotellet med ett så svårt ryggskott att han fick sprutor flera gånger om dagen. 
Jag hade alltså ingen förtur på att få resa hem (i mån av plats)
I torsdags skrev Ester till mig att "Historien upprepar sig" 
Magnus opererades för blindtarmsinflammation i fredags & ligger fortfarande inlagd därnere. 
Han är på bättringsvägen nu och vi håller tummarna för att dom kan flyga hem som planerat på tisdag. 
Som det kan bli! 
Jag var ute med Wilda en stund & vädrade huset lite under tiden. Hon jamar & skriker för att få gå ut & ändå hoppar hon snabbt IN genom fönster om något står öppet. 
(null)

(null)
Konstig katt!
Alice kom halv tolv & knoppade Affe för att starta en MSV B:4 strax efter två. 
Jag åkte upp & tittade i regnet. Tråkigt med utomhustävling när vädret gör att det kan bli helt olika förutsättningar. 
Men dom gjorde en jättefin runda! Alla bytena var rena & det var mjukt & välridet. 
(null)

(null)

Det blev en andraplats och ett DM-silver! Så roligt!
(null)

(null)
Grattis Alice! 
Jag var blöt & frusen när jag kom hem & det var så varmt & skönt när Wilda kom och la sig på mina ben. 
(null)

Söndagsmiddagen blev inte så kulinarisk idag. 
(null)
Haha, det fick duga i brist på ork & fantasi. 
Det har formligen vräkt ner regn och åskat här sen jag kom hem. Så Sigge fick en vilodag & jag med. 
God Natt 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0