Höstkänsla

Termometern visade på + tio grader på morgonen. Det är inte mycket i mitten av augusti. 
Det känns verkligen som höst här. Lite kallt, regnigt, blåsigt och mörkt. 
Sigge och jag tog en tur i skogen i duggregnet. 
(null)

Efter kaffet hade det slutat regna. Jag gick först & satte på en "hästtvättmaskin" hos Pia & sen tog jag en pw på en timme. 
(null)

På vägen hem hängde jag tvätten & sen tog jag en sax & gick till växthuset. 
Jag gjorde ett försök att röja lite i djungeln därinne. Det tog en bra stund att plocka bort vissna blad & binda upp tunga tomatplantor. 
Jag tog in lite tomater i blandade storlekar också. 
(null)

När vi hade ätit och vilat i soffan en stund gick jag ut & mockade hagarna. Sen började jag förbereda lite inför helgens tävling. 
Jag sydde på nummerlappar på två schabrak, packade lite skydd, putsade ett extra träns med mera. 
Stephie och Danne kom upp en stund på kvällen. Sigge fick en kli- och gosstund, det gillar han! 
(null)

Nattinatti 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0