Lera och kantareller

Regn mer eller mindre hela dagen visade min väderapp. 
Så jag matade hästarna inne för att inte både häst och täcke skulle bli dyblött före ridningen. 
Sigge gick bra idag, skolorna var bättre & han var fin i formen. 
(null)

Tydligen var spådomen (?!) från SMHI fel för det regnade bara tidigt i morse. Skönt 
Stephie, Danne och jag tog en promenad sen, då var det riktigt varmt och ganska kvavt. 
Vi hade rester kvar från gårdagens middag så jag slapp laga mat, 
Städning och pilates ägnades eftermiddagen åt. 
När jag tog in hästarna blev jag nästan gråtfärdig. Sigge hade tagit ett ordentligt lerbad. 
(null)
Hur i hela friden kan det vara skönt? 
Jag fick spola av täcket med vattenslangen 
(null)
Hade behövt spola av Sigge också men jag var snäll och borstade honom istället. Gissa om det dammade..
Har jag berättat att Ester och Magnus kom hem från Kreta till slut i tisdags. En vecka senare än planerat. Magnus opererades ju och blev kvar en vecka på sjukhuset och sen fick dom bo några nätter på hotell innan dom fick plats på ett flyg hem till slut. 
I alla fall, Ester ville att jag skulle komma upp efter fem idag. 
Jag plockade ihop lite gurka och tomater från växthuset och tog med mig upp. 
I utbyte fick jag en stor påse med kantareller! 
Dom plockar hur mycket som helst & vi som aldrig hittar några…
(null)
Vi testade det "nya" sättet att rensa svampen på. Lägga i vatten med lite potatismjöl, låt ligga 10 minuter, rör om lite ibland. 
Skölj
Klart
Nja. Riktigt så enkelt var det inte, det kvarstod en del skräp men det gick troligen fortare än att rensa på vanligt sätt. 
(null)

Klockan närmar sig midnatt så det är väl bäst att jag försöker sova lite. 
Nattinatti 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0