Nackdelen med att bo på landet

Jag har oftast svårt att komma p någon nackdel med att bo på landsbygden. Jag kan däremot rabbla en massa fördelar med att bo dom vi gör. 
Men…
I morse passade bonden på att köra ut kopiss på åkrarna närmast oss. 
Det är inte roligt! 
Fy fasen vad det luktar illa!
Men lukten la sig ganska snabbt för det regnade & då försvinner det fortare. 
Hästarna fick äta sitt frukosthö inne & så gick jag ut & red direkt efter frukosten. 
Jag försöker jobba mycket med min egen sits & tänka på hur jag påverkar hästen under mig. Det är ju väldigt många kroppsdelar att hålla reda på. 

(null)


Min Rider Pilates kurs gör skillnad tycker jag, jag blir mer medveten om kroppens alla små muskler  och så vidare. 
Sigge ville som vanligt inte posera fint för en bild efter utan valde att "spexa" 😂
(null)

(null)
Knäppgök! 
När jag var klar i stallet satte jag mig i soffan med en kopp kaffe och tittade på tv en stund. Bosse var inte hemma & det regnade ute & det är fredag så jag bestämde mig för att det var ok att sitta & titta på tv mitt på dagen. 
Så skönt! 
Borde (eller hade planerat att) tränat men lyckades sitta kvar. 
När hästarna hade gått in mockade jag Beas hage. 
I förrgår när jag tog Sigges hage med låga strumpor och gympadojor (hmm) så brände det plötsligt till runtom vänster vrist. Jag böjde mig ner & viftade bort någon insekt men var ganska säker på att jag hade bränt mig på en (flera) brännässlor. 
Sex stora bett visade sig sen, som kliade så in i h-vete. Tror att jag klev i ett jordgetingbo!
Idag hade jag stövlar & slapp såna överraskningar. 
Jag rensade en del ogräs framför stallet oxå och tömde blomlådorna vid stallet. Penséerna hade gjort sitt. 
Men smultronen har levererat hela sommaren! 
(null)

Trevlig helg på er! 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0