Sköna Söndag

Vi var i ridhuset redan 8.30 i morse.  
Ridningen gick bra, vi tragglar vidare främst med bytena. 
(null)
Direkt efter ridningen bytte jag om och gick upp till Ester & sen tog vi en promenad. 
Vädret var helt ok idag. 
(null)
Ester är en riktig spårhund när det gäller kantareller. När vi nästan var hemma sa hon
- titta i gräset under den busken. 
Busken i fråga växte på andra sidan diket så jag hoppade över & började riva i gräset & vips hade jag handen full av kantareller! 
(null)

Jag och Stephie gjorde köttfärspaj sen. Både Bosse och Danne var på annat håll. 
Efter maten tog hon och jag en promenad också. 
(null)

Sen hann jag ta en kopp kaffe och klippa gräset utanför stallet innan Ester hämtade mig & vi åkte ut i skogen för att plocka blåbär. 
(null)
Jag lånade en bärplockare av Ester så det gick ganska fort att plocka. Nackdelen är ju att man måste rensa när man kommer hem. Men det gick bra förutom att en viss katt var väldigt nyfiken. 
Två gånger lyckades hon blixtsnabbt fiska upp ett blåbär med klorna. Till slut (när jag nästan var klar som tur var) råkade (?) hon putta ner bunken med dom orensade bären 😳😩
(null)

Dags att sova 
(null)

Nattinatti 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0