Andra advent

Det är redan andra advent, tiden går riktigt fort nu tycker jag. 
Vädret har slagit om & håller sig mellan-1 & +1 grad. Snön smälter sakta & det är väldigt halt ute. 
Det är så skönt med snösulorna på Sigge. 
Ridningen idag blev kortare än planerat. Det kom in en taggad unghäst när jag hade ridit i tjugo minuter. Sigge är alltid med på noterna om någon häst börjar busa eller dumma sig. 
Jag valde att avsluta ganska snabbt för det funkar inte att rida när han är så spänd & på tårna. 
Stephie & Danne kom upp medan jag red & vi släppte ut hästarna och tog en promenad tillsammans istället. 
Bosse ville äta ute idag så vi åkte till DalBaffo. Jag åt en fläskfiléplanka och Bosse åt snitzel. 
(null)

När hästarna hade gått in mockade jag Charms hage igen. Jag håller efter den noga nu. 
Sen skottade jag lite snö som hade rasat ner från taken. 
Wilda hjälpte (eller stjälpte) mig att bädda rent i sängarna. Hon är hopplös & kryper in i påslakanen eller under underlakanet. Det tar minst tre gånger så lång tid som det borde. 
(null)

(null)
Men söt är hon. 
(null)

God Natt 
Kram ❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0