Hovslagaren

Hästarna fick ät sin frukost inne för Rolf kom klockan tio & skodde Sigge. 
Charms hovar behövde inte verkas idag, dom var fina som dom var. 
Sigge fick snösulor & är nu broddad med fyra brodd i varje hov. 
Så skönt med snösulorna för det har blivit ordentliga klampar under hovarna varje dag sen snön kom. 
Jag gick in & värmde mig med lite kaffe sen innan jag gick ut igen och mockade hagarna. Så gott det nu gick med tanke på snö och minusgrader. 
(null)
Hästarna är alltid med & vill vara nära när jag är i hagen. Jag försökte få Charm att leka med bollen men han fattade inte riktigt det roliga med den. 
Det är ju ganska tråkigare dom i hagen nu den här årstiden. Finns inte mycket att göra för dom. 
Jag körde styrketräning sen innan vi åt soppa med en fralla till. 
Vid tre gick vi ut på en promenad med Stephie och Danne. 

(null)
Det hann bli mörkt innan vi kom hem. 
Stephie kom upp och åt fajitakyckling med oss på kvällen. (Danne var iväg en sväng)
Trevlig Helg på er! 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0