Inte igen-muta-bra till slut

Ingen nederbörd sa min väderapp, trots det har det snöat hela dagen. Men inget har lagt sig för det har varit på nollan eller +1. 
Så nu börjar det istället bli isigt här. 
Sigge och jag gick till ridhuset och idag kunde vi rida "ifred". Inga andra busiga hästar var där tack & lov. 
Vi fortsatte jobba med halvhalterna. 
Han körde lite egen stretch efteråt. 
(null)
Det kliade lite vid flanken. 
När vi kom tillbaka till stallet hade Idola kommit. Det är ju dom som har monterat våra solpaneler. Allt är fortfarande inte helt klart och elkablar från växelriktaren var felmonterade. (Vi har "Säker Gårdsförsäkring" & då finns en hel del krav på montering & installation) 
Bosse har pratat mycket med EON som är dom vi köpt solcellerna av. Dom i sin tur anlitar Idola. Överenskommet denna gången var att det skulle komma svensktalande montörer. 
Tror ni att det gjorde det? 
Nejdå! 
Ingen svenska….Igen! 
Det är bland annat därför det har blivit så många fel tidigare. 
För att göra en lång historia kort så pratade Bosse med deras chef som bad om ursäkt och sa - Jag sätter mig i bilen & kommer. 
Han kom två timmar senare (åkte från Norrköping!) Ringde på dörren och överlämnade en stor blombukett som ursäkt. 
(Eller muta?!) 
(null)
Jättefin verkligen. Det var snällt! 
Det underlättar när man kan prata samma språk så nu är det rätt & snyggt med kablarna. 
Jag fick ett nytt pilatespass idag (får nytt varje måndag och torsdag) som jag körde innan maten. 
På eftermiddagen handlade jag mat, hämtade paket på macken, slog in paket och mockade hage. 
Stephie och jag tog en promenad på kvällen. 
(null)

Sen pysslade jag lite i stallet innan jag tog tag i stickningen igen. 
God Natt 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0