Kojakt

Sigge och jag tränade vidare på halvhalterna och sidvärtsrörelser. Jag ökar på jobbet sakta men säkert. 
(null)
Vi hade lite mys efteråt ❤️
Efter kaffet körde jag styrketräning. 
Sen när jag skulle laga mat såg jag att fyra hästar inne hos Pia stod jättespända och stirrade uppåt i backen. 
Jag tittade åt det hållet & såg dom två lösa kossorna som sprungit lösa här omkring sen dom rymde ur sin hage i somras. 
(null)

Dom var på ett fält på vår sida av vägen men på väg över vägen till fältet ovanför hästhagarna. 
Jag klädde mig snabbt & stövlade iväg. 
När jag kom upp hade en ko redan gått över vägen & nästa var på väg. 
(null)

Men jag lyckades genskjuta dom och jaga dom åt "rätt håll" bort ifrån hästarna. 
Vad är det för djurägare? 
Som helt skiter i sina kor. Dom har ju ingen mat eftersom snön fortfarande ligger ganska djup. 
Ska det behöva hända en olycka innan någon tar tag i det? 
Det är inte bara min häst som är rädd för kor, det är flera som har sprungit genom staketet pga lösa kossor. 
Risken finns ju också att dom ställer till en trafikolycka. Eller en ridolycka (det är flera som redan ramlat av tack vare plötsligt komöte ute i skogen. 
Vem ska ta ansvar för detta????
Nu är det stickning och kattmys i soffan som gäller resten av kvällen. 
(null)

Nattinatti 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0