Middag med Postkodmiljonären

Idag fick vi skotta en massa snö. 
Det var riktigt mycket på vissa ställen för det hade blåst en massa inatt. 
Jag skottade med skyffeln och Bosse körde snöslungan. 
Sigge fick en vilodag för efter kaffet var det dags att börja förbereda kvällens middag. 
Hela eftermiddagen gick åt till matlagningen. 
Ester & Magnus kom punktligt vid 17 som vi bestämt. Då var jag precis färdig med maten och dukningen. 
(null)

Vi åt trattkantarellsoppa (heter egentligen Jägmästarsoppa) till förrätt med varsin liten fralla till. 
Till huvudrätt åt vi Lax i krämig ostsås (eller kräftlax som jag kallar den) med pressad potatis. 
(null)

Efterrätten bestod av chokladmousse med grädde, hallon & riven choklad. 
(null)

Jag är fortfarande jättemätt och klockan är 22.30. 
Vi pratade sist när vi träffades om spelet Postkodmiljonären. Vi vann (både dom och vi) ett spel för tolv år sen med en massa frågor. Bosse & jag tittade väl lite på det men det har i princip legat i ett skåp sen dess. 
Ester & Magnus däremot har spelat det med andra vänner några gånger. 
Nu tog vi fram det & spelade. 
(null)
Kul faktiskt! Vi spelade i par och Ester & jag vann till slut. 
(null)

Wilda roade sig själv medan vi spelade. Hon letade igenom skåpen & hittade till slut någon rolig leksak. 
(null)

Vi har haft en mysig och rolig kväll, hoppas ni har haft detsamma. 
Trevlig helg
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0